søndag den 22. marts 2009

Endnu en uge er gaaet














Der er sket meget siden sidste uge, Victor er begyndt at gå og er over det hele nu. Han er rigtig stolt og tilfreds. I Onsdags tog vi ind til Cebu by med en jeepney som er et lokalt transport middel der er et kryds mellem en jeep og lastbil. Man hopper ind i en overdækket lade og for et danske kr kan man blive fragtet de 30 km som der er ind til byen. Afhængig af trafikken og hvor mange folk der er på kan det tage alt fra 35 min til en time. Der er ikke begrænsninger på hvor mange folk han må tage med og nogle gange er de proppet. Folk er heldigvis meget gode til at give plads især når man har et barn med. I byen fik vi shoppet og spiste på en sushi restaurant inden hoppede på en jeepney mod Compostela igen.

Jeg kan godt mærke at det er noget helt andet at være her nu end da vi kom. Vi har vendet os til folk stirrer og synes at man er interessant fordi man er hvid og tager billeder af en i skjul med deres mobiltelefoner, hehe. Folk her i Compostela har også vendet sig til at vi kommer på markedet og handler og vi er ikke den stor sensation mere, selv om jeg stadig får en lang hale af unger der følger med hele vejen rundt. Når jeg standser ved en bod for at købe frugt og grønt sætter de sig på hug rund om Victor i hans klapvogn og kigger og vinker til ham. Heldigvis synes Victor at det er sjovt med alle de interesserede børn og smiler og vinker tilbage. Det er helt sikkert blevet til en afslappet hverdag og jeg nyder at være her.

I torsdags besluttede vi at tage på weekendtur til Alona Beach på Panglao Island. Vi er blevet ret vilde med det sted. Det er en super god blanding af lidt af det vestlige og øliv uden at det er for overtrådt og ødelagt af turismen. Det var fedt at komme tilbage til Peters House igen og kende de folk der bor og arbejder der. Pigerne fra Ulriks klasse tog også med og vi havde en super lækker weekend, med dykning, massage på stranden og alt for meget sol.



Jeg tog mit første natdyk og det var en meget specielt oplevelse at være under vand i mørke, kun med en lygte i hånden, og til tider føltes det som om man var i rummet. Om lørdagen var vi på bådtur hvor jeg også tog et dyk, men synes at der var for meget strøm og at hele tiden skulle kæmpe med at holde mig til de andre. Jeg besluttede derfor at springe over det andet dyk og nød solen og pigernes selskab på dækket.

Jeg er også gået igang med at planlægge vores rejse når Ulrik er færdig med at arbejde den 16 maj. Vi har opdaget at det er meget billigt at flyve indriges så det tror jeg vi kommer til at benytte os en del af. Det er dejligt nemt når man rejser videre med Victor. Jeg har lige købt flybilletter til op nord på hvor vi bla. Skal se vulkan og svømme med hvalhajer. Vi betalt ca. 400 danske kr for billetter til os alle tre, så det kan næsten ikke betale sig at bruge to dages rejsetid på at komme derop og spare måske 150 kr. Jeg glæder mig allerede til at se mere af Filippinerne som lige i øjeblikket er blevet til min ynglings rejsedestination.

Alt for nu, håber at foråret er kommet til DK. Det er jo den bedste årstid og den kommer jeg nok til at savne lidt.




Katka.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar