mandag den 23. februar 2009

Compostella - vores nyt hjem




Saa har vi boet i Compostela en uge og er saa smaat ved at vaere paa plads. Compostela er en lille by 30 km fra Cebu City og straeker sig langs kystlinien. Der er et lokalt marked, 3 bager, masser boder med suspekt mad og mindre suspekte grillkyllinger.
Vi har bosat os paa WaterVieu beach Resort og har faaet to vaerelser hvor vi bruger den ene som koekken, legestue og stue og den anden som sovevaerelset. Det fungerer meget godt og i naeste uge rykker vi ovenpaa i en lejlighed som blive noget bedre. Resortet lever virkeligt op til sit navn, det ligger med haven og poolen lige til vandet, og det er rigtig skoent baade paa grund af den dejlige udsigt og ogsaa fordi det lufter dejligt om aftenen.
Der er dog flere myg her end der er i byen og det er et stort minus. Jeg har faaet mange stik, men heldigvis er de ikke saa interreseret i Victor. Jeg tror kun at jeg har set 2 myggestik paa ham.
Uheldigvis for os havde en stor flok studerende lejet tagrestaurenten i vores resort, hvilket betyder at vi ikke kan faa mad og i vores koekken er der kun facilliteter til at koge vand og vaske op. En af de piger som arbejder her har tilbudt at lave mad til os naar vi ikke gider at gaa ud og finde noget. Det koster mellem 15 og 20 kr for et maaltid og hun har intil videre overrasket os meget posetivt med hendes kogekunst.
Ulriks praktikplads er rigtig spaendende og mig og Victor er mere end velkommen til at komme med.
I torsdag var soerens kaereste Anne ude og besoege os og overnattede det var en super hyggelig dag og aften, og skoent at have besoeg. Stedet her baerer praeg af at turismen ikke er naaet her til endnu, og jeg tror vi er de eneste hvide her i byen. Folk tager det dog meget stille og roligt og man kan gaa i fred. Jeg tror vi kommer til at trives fint her.

I sidste weekend var vi ude paa Camotes Islands sammen med Anne, og det var en fed tur. Jeg har aldrig i mit liv set en smukkere og en saa uspoleret oe. Men det vil jeg fortalle mere om senere paa ugen naar jeg kommer paa igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar